کدر شدن فرش و راه های براق کردن آن

کدر شدن فرش

فرش های بخش عمده ای از دکوراسیون منازل هستند که نقش قابل توجهی در زیبایی خانه ها ایفا میکنند ، حال اگر فرش ها دچار تیرگی و کدر شدن بشوند ، خانه را کثیف نشان میدهد و جلوه ای ناشایست دارد ، در این مقاله قصد داریم تا به شما دلایل کدر شدن فرش و همچنین راه هایی برای براق کردن آن به شما بدهیم. امیدواریم که این مقاله مورد بر آگاهی شما بیافزاید ، با ما همراه باشید.

عموما کف پوش ها پس از گذشت چندی از زمان شستشوی فرش در قالیشویی یا در منزل ، رفته رفته فرش ها کدر تر میشوند ، حال باید شما اقداماتی پیشگیرانه انجام دهید تا هم طول عمر آن ها را بالا تر ببرید و هم از کدر شدن آن ها حتی الامکان جلوگیری کنید ، ما در مقاله ای تحت عنوان نکاتی در خصوص افزایش عمر فرش ، به شما مراحل مراقبت از فرشتان را آموزش داده ایم.

 

پیشنهاد مطالعه : نکاتی در خصوص افزایش طول عمر فرش

 

دلایل کدر شدن فرش

از اولین دلایل کدر شدن میتوان به رفت و آمد های زیاد از روی فرش در خانواده های پر جمعیت اشاره کرد ، اگر روی فرش ها از رو فرشی استفاده نشود ، آن ها رفته رفته کدر تر میشوند.

دومین دلیل که میتوان به آن اشاره کرد ، آلودگی هوا در استان های پر جمعیت است ، آلودگی هوا به دلیل وجود دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد ، بر روی فرش ها تاثیر میگذارند و باعث کدر شدن آن ها میشوند.

سومین دلیل ، رسیدگی نکردن به فرش است ، اگر شما مدت زمان زیادی از فرش استفاده کنید بدون اینکه رسیدگی خاصی انجام دهید ، این خود باعث کدر شدن فرش میشود و صد البته آسیب های زیادی هم به فرش میرساند.

دلایل دیگری هم وجود دارد که بر بافت فرش ها تاثیر میگذارند و آن ها را کدر تر میکنند ، مانند نور مستقیم آفتاب ، رفت و آمد با کفش روی فرش و… .

 

تصویر کدر شدن فرش

روش های پیشگیری و براق کردن فرش

قبل از اینکه روش هایی برای براق کردن فرش را به شما بگوییم ، باید یکسری اقدامات ساده را بگوییم که از کدر شدن فرش جلوگیری میکند.

  • استفاده از رو فرشی مناسب
  • داشتن روتین برای تمیزکردن و گردگیری فرش
  • سپردن کفپوش ها به قالیشویی جهت شستشو و ترمیم فرش به صورت دوره ای
  • جلوگیری از تابیده شدن نور مستقیم و بند مدت خورشید به فرش
  • در روز های آلودگی هوا در استان های آلوده ، زیاد پنجره منزلتان را باز نگذارید

 

امیدواریم با انجام دادن اقداماتی که در بالا بیان شد ، از تیرگی فرش جلوگیری کنید اما اگر فرشتان دچار تیرگی شده است ، با ما همراه باشید تا به شما روش هایی برای براق کردن آن بیان کنیم.

روش براق کردن فرش در خانه

در ابتدای کدر شدن فرش شما میبایست به وسیله یک جاروبرقی با قدرت مکش بالا ، تمامی گرد و غبار روی فرش را بلند کنید.

سپس ، قسمت هایی که دچار لکه شده اند را لکه برداری کنید ، اگر نمیدانید چطور این کار را انجام دهید میتوانید از مقاله لکه برداری فرش در خانه کمک بگیرید.

پس از لکه برداری فرش در خانه ، شما باید تمام سطح فرش یا فقط قسمت های کدر شده را شامپو فرش بکشید. شامپو فرش ها به دلیل تمییز کنندگی بالا نقش بسزایی در براقیت فرش شما دارند. اگر میخواهید به صورت صحیح از شامپو فرش استفاده کنید ، مقاله ما را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه : نحوه استفاده از شامپو فرش چگونه است

 

اگر نمیتوانید در خانه مراحل گفته شده در بالا را انجام دهید ، میتوانید از خدمات اعلاشویی قالیشویی بیستون استفاده کنید در این صورت هم زحمت کمتری متحمل میشوید و هم زمان را برای خود ذخیره میکنید، برای اینکار میتوانید از صفحه ثبت سفارش آنلاین ، درخواست خود را ثبت کنید.

 

تصویر قبل و بعد براق کردن فرش

 

امیدواریم که این مقاله در جهت حفظ و نگهداری هرچه بهتر فرش هایتان به شما کمک کند و به کمک آن فرشی تمییز و زیبا داشته باشید و از کدر شدن فرش جلوگیری کنید.

(( مجموعه قالیشویی بیستون تهران ، با ارائه خدمات مختلف در زمینه شستشوی فرش ، لکه برداری فرش و… آماده ارائه خدمات به شما میباشد کافیست با ما تماس بگیرید. ))