چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم ؟

روش های رفع سوختگی فرش در منزل

اتفاق هرگز خبر نمیکند ، شاید بار ها و بار ها این جمله را شنیده باشید ، اما در اینجا منظورمان از اتفاق سوختگی قسمتی از فرش با وسایل گوناگون همانند ، خاکستر سیگار ، یک تکه ذغال یا چیز های دیگر میباشد ، که ممکن است بر روی فرش هر خانه ای خود را نشان دهد ، در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه تحریریه قالیشویی بیستون ، قصد داریم تا روش های از بین بردن سوختگی فرش در منزل را به شما آموزش دهیم.

سوختگی هایی قابل ترمیم هستند که کوچک و سطحی باشند و این یعنی اگر میزان سوختگی ، به قدری زیاد باشد که تار و پود و پرز های فرش را از بین برده باشد به حدی که بتوان آن را با فاصله دید ، باید بگوییم که متاسفانه ، برای همیشه روی فرش میماند و راهی برای ترمیم کامل آن وجود ندارد ، پس بسیار دقت کنید تا این اتفاق خدایی نکرده برای فرشتان نیافتد.

اما اگر سوختگی سطحی است و شعاع کمی از فرشتان تحت تاثیر سوختگی قرار گرفته است ، با این مقاله همراه باشید تا راه هایی را به شما بگوییم تا این مشکل را بر طرف کنید.

عموما سوختگیهای به وجود آمده بر روی فرش ها جزء چند دسته شامل سوختگی حاصل از ظرف داغ ، سوختگی حاصل از سیگار یا ذغال قلیان و همچنین سوختگی با اتو داغ میباشد ، که در ادامه تمامی آن ها را مفصلا توضیح میدهیم.

 

تصویر از بین بردن سوختگی فرش

1. رفع سوختگی فرش ظرف داغ

فرش های آشپزخانه همیشه احتمال بیشتری برای سوختگی دارند ، مخصوصا سوختگی هایی که به وسیله ظرف یا یک قابلامه به وجود می آید در این موارد ، شما باید به رنگ فرش دقت کنید ، در مواردی که رنگ فرش تغییر نکرده باشد و زرد نشده باشد ، میتوانید با استفاده از قالب های یخ پرز های فرش را به حالت اولیه بازگردانید و سپس با استفاده از یک برس خواب فرش را به حالت اولیه در آورید.

 

پیشنهاد مطالعه : نحوه استفاده صحیح از شامپو فرش در منزل

2.از بین بردن لکه سوختگی فرش با سیگار یا ذغال

سوختگی های به وجود آمده از طریق سیگار و ذغال به یک صورت عمل میکنند و با این تفاوت که سوختگی با ذغال عمق بیشتری ایجاد میکند ، اما به هر حال اگر سوختگی به وسیله این دو به وجود آمده باشد ، شما باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به وسیله یک تکه پارچه نم دار ، اطراف محل سوختگی را دستمال بکشید تا مرطوب شود.
  • پس از آن به وسیله ی یک تکه سمباده از نوع کاغذی ، سطح سوختگی فرش با سیگار را بسایید.
  • سپس و در مرحله سوم ، به وسیله ی یک جارو برقی قسمت های سمباده شده را برمیداریم.

با انجام دادن مراحل بالا ، باید شاهد تمییز تر شدن آن ناحیه باشید ، اما اگر باز هم میزان سوختگی های اندکی باقی مانده بود ، باید به وسیله ی یک قیچی کوچک ، نوک سوخته پرز های فرش را به میزان خیلی کم کوتاه کنید.

دقت داشته باشید که مراحل گفته شده در بالا برای رفع سوختگی فرش با ذغال ، فقط برای سوختگی های سطحی میباشد و اگر عمق و میزان آن بالا است ، باید فرشتان را به یک قالیشویی مطمئن به جهت ترمیم و شستشوی فرش بسپارید.

 

از بین بردن سوختگی فرش با سیگار

3.رفع سوختگی با اتو داغ

اگر اتو مدت زمان کمی روی فرش بماند ، رنگ فرش رو به زردی میرود در این حالت بهترین کار این است که به وسیله یک پیاز اقدام به رفع سوختگی فرش نمایید. بدین صورت که ابتدا پیاز را به دو نیم کرده و بر روی آن ناحیه قرار میدهیم و پس از گذشت مدت زمانی ، پیاز ها را برداشته و آن قسمت را به کمک آب سرد میشورییم تا سوختگی برطرف شود.

 

پیشنهاد مطالعه : پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش چگونه است ؟

 

امیدواریم که این مقاله به شما در جهت از بین بردن سوختگی فرش کمک کرده باشد.

((بیستون ، مجهز ترین قالیشویی در تهران ، آماده ارائه خدمات مختلف اعم از ترمیم ، رفو ، شستشوی موکت و فرش در هفت روز هفته خدمت شما مشتریان عزیز میباشد ، کافیست با ما تماس بگیرید))