لکه زدایی شکلات از روی فرش

تصویر لکه زدایی فرش

لکه برداری شکلات

قبل از نوشتن مقاله لکه برداری شکلات بهتر است که با اینکه اصلا شکلات چیست و شامل چه ترکیباتی میشود آشنا شویم. البته همه ما تا به امروز با شکلات آشنا شده ایم و حتما طعم آن را چشیده ایم اما طبق تعریفی که در ویکی پدیا در رابطه با شکلات وجود دارد میتوان گفت که به خوراکی ای ساخته شده از کاکائو گفته میشود که در خود ترکیباتی همانند شیر ، شکر و پودر کاکائو و… را دارد و باعث بالا رفتن انرژی فرد مصرف کننده میشود.

حال که تعریف شکلات را برایتان بازگو کردیم باید به یکسری نکات هم اشاره کنیم ، به طور مثال میتوان گفت که شکلات ها در دمای خنک و همچنین دمای اتاق در حالت جامد هستند و با گرما دیدن به حالت مایع در می آیند. دلیل گفتن این اطلاعات به شما این است که زمانی که قطعه ای از شکلات یا کاکائو شما روی فرش میریزد ، اگر به حالت جامد باشد آسیب کمتری به فرش وارد میکند اما اگر در جمع آوری تعلل کنید و کاکائو از حالت جامد به مایع تبدیل شود ، به لایه های زیرین فرش نفوذ کرده و کار شما را برای لکه برداری شکلات از روی فرش سخت میکند.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب مناسب ترین شوینده فرش

مهم ترین نکته لکه برداری شکلات از روی فرش

اگر تکه ای شکلات (جامد یا مایع ) بر روی فرشتان ریخت شما باید هرچه سریعتر نسبت به لکه زدایی شکلات فرش اقدام نمایید ، زیرا مهم ترین اصل در این کار سرعت عمل است و هرچه زمان بیشتری لکه بر روی فرش بماند ، از بین بردن آن سخت و سخت تر میشود.

اگر فرشتان دچار لکه شکلات و کاکائو شده است ، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نحوه لکه زدایی شکلات را توضیح دهیم و به صورت مرحله به مرحله کاری کنیم تا فرشتان به حالت اول در آید.

همچنین شما میتوانید از خدمات لکه برداری فرش قالیشویی بیستون اسفاده کنید ، فقط کافیست وارد صفحه ثبت سفارش شوید و سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان مجموعه ما در سریع ترین زمان ممکن با حضور در محل شما ، فرش را تحویل بگیرند.

 

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

در اینجا ما قصد داریم تا به صورت مرحله به مرحله به شما مراحل پاک کردن این نوع از لکه های فرش را بگوییم ، همراه ما باشید.

تصویر رفع لکه فرش

مرحله اول : جمع کردن اضافه شکلات

در این مرحله همانطور که در بالا گفته شد ، سرعت عمل در لکه زدایی شکلات بسیار بسیار مهم است ، شما باید هرچه سریع تر اقدام به جمع آوری شکلات های ریخته شده بر روی فرش کنید ، برای اینکار از یک قاشق استفاده کنید تا حجم زیاد شکلات را کم کنید و فقط شکلات هایی که به تار و پود فرش جذب شده اند ، باقی بمانند.

 

مرحله دوم : آماده سازی محلول پاک کننده

وسایل مورد نیاز شما برای درست کردن محلول لکه برداری شکلات به شرح زیر است.

  1. سه لیوان آب
  2. یک لیوان سرکه سفید
  3. یک قاشق وایتکس

شما باید مواد گفته شده در بالا را درون یک بطری اسپری ریخته و به خوبی تکان دهید تا آن ها حل شوند و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

 

مرحله سوم : لکه زدایی شکلات از روی فرش

در مرحله نهایی لکه برداری شکلات از روی فرش شما باید محلول شده را بر روی لکه اسپری نمایید و کمی صبر کنید و سپس با وسیله یک دستمال حوله ای ، به صورت ضربه ای و مالشی ، آن را تمیز کنید ، این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه به صورت کامل پاک شود و دیگر لکه ای باقی نماند.

تصویر از بین بردن شکلات از روی فرش

جمع بندی

مهم ترین نکته در لکه برداری هر نوع فرشی ، سرعت عمل است. یعنی شما باید بلافاصله پس از لکه دار شدن فرش اقدام به تمیز کردن آن نمایید. همانطور که گفته شد شکلات ها به دو صورت مایع و جامد هستند و اگر نوع لکه حاصل از شکلات مایع باشد ، کار شما سخت میشود.

برای تمییز کردن آن ها نیز میتوانید مراحل گفته شده در بالا را انجام دهید و یا این کار را به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا آن ها عملیات لکه برداری را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع سوختگی فرش

امیدواریم که این مقاله به شما در جهت بالا بردن آگاهی هایتان کمک کرده باشد. قالیشویی آنلاین بیستون همواره در تلاش است تا در طول سال بهترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهد ، برای سپردن فرش هایتان به ما میتواید سفارش خود را ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید.

کارخانه قالیشویی آنلاین بیستون ، سریعترین قالیشویی در تهران./