نکاتی برای انتخاب فرش مناسب خانه

نکاتی برای انتخاب فرش مناسب خانه

امروزه میتوان به جرئت گفت که در خانه ی همه ما ایرانی ها فرش وجود دارد ، برخی از آن ها دستباف ، برخی ماشینی و دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند ، اگر شما سری به بازار فرش فروش ها زده باشید ، انبوهی از فرش ها را میبینید ، اما سوال اینجاست برای انتخاب مناسب ترین فرش برای خانه باید به چه نکاتی توجه کرد ، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی برای انتخاب فرش مناسب خانه به شما ارائه دهیم.

در انتخاب فرش باید به نکاتی همانند تراکم فرش ، رنگ ، طرح ، جنس ، شانه ، سایز و ماشینی یا دستباف بودن آن باید توجه نمود ، در ادامه ما برای شما توضیحی جامع در ارتباط با این خصوصیات میدهیم تا شما بتوانید برای انتخاب یک فرش مناسب ، راحت تر تصمیم گیری کنید.

پیشنهاد نویسنده: اگر قصد خرید موکت دارید ، مقاله موکت و معرفی انواع آن را مطالعه فرمایید

فرش برای خانه های شلوغ

اگر شما آدمی اجتماعی هستید و همیشه مهمان به خانه شما می آید باید فرش هایی را انتخاب کنید که ساده نباشند و همچنین دارای رنگ تیره باشند ، زیرا رنگ های روشن و همچنین طرح های مینیمال ( ساده ) باعث میشود که فرش آلودگی را بیشتر به خود بگیرد و نشان دهد ، پس سعی کنید از طرح های گلدار شلوغ استفاده کنید.

تصویر انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش مناسب بر اساس سایز

سایز فرش ها باید متناسب با متراژ خانه ها باشد ، اما سلیقه مخاطبان نیز در انتخاب این فرش ها تاثیر دارد ، به طور مثال برخی از خانم ها ترجیح میدهند تا فرش پذیرایی آن ها کمی بزرگتر باشد تا پایه های مبل بر روی آن ها بیافتد یا بلعکس برخی دیگر میخواهند که فرش ها فقط قسمت میانی خانه را در بر بگیرد و مبل ها دور آن بر روی زمین باشند.

اما خارج از سلیقه هر فرد که متفاوت است ، قوانین طراحی دکوراسیون وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید ، به طور مثال اگر فرش را برای زیر میز ناهارخوری میخواهید ، باید انتخابتان به گونه ای باشد که عرض فرش ، 70 سانتی متر بلند تر از عرض میز ناهار خوری باشد زیرا صندلی های آن روی فرش قرار بگیرد.

 

شناسایی فرش های باکیفیت

به طور کلی برای انتخاب یک فرش با کیفیت باید حداقل به سه نکته دقت کرد ، مورد اول شانه و تراکم کار ، مورد دوم جنس نخ و مورد سوم تعداد رنگ به کار رفته درون فرش است ، ما در ادامه تمام این سه نکته را برای شما شرح میدهیم.

شانه و تراکم فرش ، تاثیر مستقیم روی ریز بافتی فرش دارد و هرچه یک فرش ریز بافت تر باشد به این معناست که تراکم آن بالاتر است و این یعنی ، کیفیت آن نیز بیشتر است.

نوع جنس نخ : فرش های متنوعی از این جهت در بازار وجود دارد همانند فرش های بافته شده با پلی استر ، اکرلیک ، پلی پروپیلن و… اما بهترین نوع نخ موجود که فرش بافان از آن در گذشته استفاده میکردند و الان نیز استفاده میکنند ، نخ اکرلیک میباشد. در جایگاه بعدی از نظر کیفیت ، نخ های پلی پروپیلن وجود دارند که انتخاب مناسبی هستند.

تعداد رنگ به کار رفته : از نظر تعداد رنگ باید گفت که یک استانداردی وجود دارد ، به طور مثال ، در فرش های 700 شانه معمولا فرش ها ، هشت رنگ ، 10 رنگ و یا دوازده رنگ میباشند ، اگر یک فرش با بافت 4 رنگ به شما پیشنهاد شد ، بدانید از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

تصویر فرش متناسب پذیرایی

 

امیدواریم که این مقاله به شما در جهت شناخت و انتخاب فرش مناسب برای منزل یا محیط کارتان به شما کمک کرده باشد.

((کارخانه قالیشویی بیستون مجهزترین قالیشویی تهران ، آماده ارائه خدمات شستشوی موکت در هفت روز هفته خدمت شما مشتریان عزیز میباشد ، کافیست با ما تماس بگیرید.))